Akcje Disneya spadają po premierze filmu Avatar: Istota wody. Czy to może być okazją do zakupu?

21.12.2022 09:36|Zespół Analityków Conotoxia Ltd.

"Avatar", który miał swoją premierę w 2009 roku, zarobił 2,74 miliarda dolarów na całym świecie, stając się najlepiej zarabiającym filmem w historii. Zdawało się, że najnowsza część tego filmu “Avatar: Istota wody” trwająca ponad 3 godziny, odniesie podobny, a nawet większy sukces. Studio przewidywało, że w weekend premiery film zarobi od 135 do 150 mln USD. Stanęło tymczasem na ok. 100 mln USD. Akcje Disneya (Disney) spadły od początku tygodnia o ponad 4,5 proc. Czy to okazja do zakupu?

Historia Walt Disney Company

Disney to jedna z najbardziej znanych i cenionych firm rozrywkowych na świecie, założona w 1923 roku przez braci Walta i Roya Disneyów. Firma powstała jako małe studio filmowe, ale szybko rozrosła się i zaczęła produkować filmy animowane, seriale telewizyjne oraz programy dla dzieci.

W 1955 roku Disney otworzył swoje pierwsze parki rozrywki Disneyland w Kalifornii, a kilka lat później, w 1971 roku, otworzył Walt Disney World na Florydzie. Obecnie Disney posiada kilka parków rozrywki na całym świecie, a także wiele innych przedsiębiorstw z branży rozrywkowej, takich jak studia filmowe, stacje telewizyjne i radiowe oraz firmy zajmujące się produkcją zabawek i innych produktów dla dzieci, cenionych za jakość oraz to, że inspirują i rozweselają ludzi na całym świecie. 

W listopadzie 2019 roku spółka uruchomiła platformę streamingową “Disney+”, która zapewnia dostęp do różnorodnych treści filmowych i telewizyjnych. Obejmuje ona filmy, seriale, programy telewizyjne i animacje od wielu znanych marek, takich jak: Disney, Marvel, Star Wars, National Geographic czy Pixar. Wydaje się, że spółka nastawiła się obecnie na istotny rozwój tej platformy. Usługa ma ponad 164,2 mln subskrybentów w porównaniu z 223 mln subskrypcjami Netflixa (Netflix), który obecnie zdaje się największym konkurentem spółki.

Źródło: Conotoxia MT5, Netflix, Weekly

Sytuacja finansowa 

Przychody spółki urosły od początku roku o 23 proc. r/r. Liczba nowych subskrybentów na platformie “Disney+” wzrosła o ponad 39 proc. r/r. w porównaniu do Netflixa, dla którego ten wzrost wyniósł 4,2 proc. r/r. Jak podaje prezes spółki Bob Chapek: “2022 był mocnym rokiem dla Disneya. W czwartym kwartale odnotowaliśmy pokaźny wzrost subskrypcji, dodając 14,6 mln subskrypcji ogółem, w tym 12,1 mln subskrybentów Disney+. Szybki wzrost Disney+ w ciągu zaledwie trzech lat od uruchomienia jest bezpośrednim wynikiem naszej strategicznej decyzji o znacznych inwestycjach w tworzenie niesamowitych treści i rozwijanie usługi na skalę międzynarodową, dlatego oczekujemy, że nasze straty operacyjne w DTC (bezpośrednio do konsumenta) będą się zmniejszać w przyszłości, a Disney+ osiągnie rentowność jeszcze w roku fiskalnym 2024, przy założeniu, że nie zobaczymy znaczącej zmiany klimatu gospodarczego.”

Wydaje się, że od momentu wprowadzenia usługi w życie Disney nie może wrócić do wcześniejszych poziomów rentowności. Obecnie wskaźnik marży netto spółki wynosi 3,8 proc. (w 2019 r. było 22 proc.) w porównaniu do 16 proc. Netflixa. Można wnioskować, że spółka obecnie jest skupiona na rozwijaniu platformy nawet kosztem rentowności. Ciężko jednak przewidzieć, kiedy nastąpi zmiana tego trendu i jakich wyników moglibyśmy się spodziewać.

Co sądzi Wall Street o cenie akcji Walt Disney?

Jak podaje portal Market Screener, spółka posiada 30 rekomendacji, a wśród nich przeważają takie o treści: “Kupuj”. Średnia cena docelowa jest wyznaczona na poziomie 124,05 USD, czyli o 44 proc. poniżej ostatniej ceny zamknięcia. Najwyższa cena docelowa znajduje się na poziomie 177 USD, a najniższa wynosi 94 USD i jest poniżej ostatniej ceny zamknięcia.

Źródło: Conotoxia MT5, Disney, Weekly

 

Grzegorz Dróżdż, Młodszy Analityk Rynków Finansowych Conotoxia Ltd. (usługa inwestycyjna Cinkciarz.pl)

Powyższa publikacja handlowa nie stanowi rekomendacji inwestycyjnej ani informacji rekomendującej lub sugerującej strategię inwestycyjną w rozumieniu Rozporządzenia (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. Została ona sporządzona w celach informacyjnych i nie powinna stanowić podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Ani autor opracowania, ani Conotoxia Ltd. nie ponoszą odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zawartych w niniejszej publikacji. Kopiowanie bądź powielanie niniejszego opracowania bez pisemnej zgody Conotoxia Ltd. jest zabronione.

Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiej utraty środków pieniężnych z powodu dźwigni finansowej. 75,21% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne w wyniku handlu kontraktami CFD u niniejszego dostawcy CFD. Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.

Podoba Ci się ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi!


Zobacz również:

20 Dec 2022 11:17

Bernard Arnault najbogatszym człowiekiem na świecie, w jaki sposób zdetronizował Elona Muska?

20 Dec 2022 9:23

Jen z silnym umocnieniem. Japonia zmienia cel dla obligacji

19 Dec 2022 13:22

Czy to już czas na kupowanie sektora finansowego? Analiza zadłużenia obywateli USA

19 Dec 2022 9:54

Japoński jen i szwajcarski frank - waluty 2023 roku?

16 Dec 2022 15:03

Wiadomości giełdowe: podsumowanie tygodnia 12-16.12.2022

16 Dec 2022 9:51

Jastrzębie atakują z każdej strony

71.48% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne w wyniku handlu kontraktami CFD u niniejszego dostawcy.

Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiej utraty środków pieniężnych z powodu dźwigni finansowej. 71.48% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne w wyniku handlu kontraktami CFD u niniejszego dostawcy. Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.
Handel na kontraktach CFD jest świadczony przez Conotoxia Ltd. (lic. 336/17 CySEC) mającą prawo do wykorzystywania znaku towarowego Cinkciarz.pl.