„Barbie", produkcja producenta zabawek Mattel i wytwórni filmowej Warner Bros., jest jednym z najbardziej oczekiwanych filmów tego lata. Dzięki intensywnej kampanii marketingowej, w tym billboardom na Times Square, współpracy z firmami takimi jak choćby Burger King powstało zjawisko zwanym „Barbiecore", które przyciągnęło ogromne zainteresowanie. Wzrastają tym oczekiwania co do wyników sprzedaży biletów na tę produkcję, której amerykańską premierę zaplanowano na dziś. Spółka Warner Bros. Discovery, obecnie w trakcie restrukturyzacji, szacuje się, że tylko w weekend premiery film „Barbie" może przynieść 60-100 milionów dolarów ze sprzedaży biletów dla wytwórni oraz całościowo 450-550 mln dla producenta lalek. Czy warto w takim przypadku rozważyć inwestycję w te spółki?
Restrukturyzacja Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery to międzynarodowa korporacja mediowa zajmująca się produkcją i dystrybucją treści multimedialnych: filmów, programów telewizyjnych i gier wideo. Firma powstała w 2021 r. z połączenia WarnerMedia (właściciela marek: HBO, CNN, Warner Bros., DC Comics) oraz Discovery, Inc. (właściciela marek: Discovery Channel, Animal Planet, HGTV). Obecnie Warner Bros. Discovery jest jedną z największych firm tego typu na rynku mediowym, posiadając szeroką gamę marek i usług w branży rozrywkowej i medialnej.
Model biznesowy spółki opiera się na generowaniu zysków z tych dziedzin poprzez różne źródła przychodów, m.in.: sprzedaż biletów kinowych, licencjonowanie filmów i programów telewizyjnych, sprzedaż gier wideo oraz reklamy. Warner Bros. Discovery zarabia również na subskrypcjach swoich platform streamingowych HBO Max, Discovery+ oraz usługach reklamowych dla przedsiębiorstw.
W czterech minionych kwartałach spółka odnotowała wzrost przychodów o ponad 200 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, jednak wynik z działalności operacyjnej okazał się najgorszy od dziesięciolecia, wykazując dużą stratę. Może to być efektem trwającej restrukturyzacji firmy co podkreśla prezes firmy: „To ważny czas dla Warner Bros. Discovery. Przeszliśmy przez kilka poważnych restrukturyzacji i zmieniliśmy pozycjonowanie naszej działalności z większą precyzją i skupieniem. Spodziewamy się, że nasza amerykańska działalność DTC będzie rentowna w 2023 r., czyli rok przed naszymi prognozami”. Mimo to nawet najlepsze prognozy ze sprzedaży biletów na film „Barbie” stanowią niecały 1 proc. przychodów rocznych spółki. Stąd na zyski całej spółki jeszcze będziemy musieli poczekać. Zmaga się ona ze względnie wysokim poziomem zadłużenia do kapitału własnego wynoszącym 1,05. Nie grozi jej jednak jeszcze problem z utrzymaniem płynności. Wskaźnik płynności szybkiej na poziomie 0,8 oznacza, że nawet w momencie zawieszenia swojej sprzedaży spółka jest w stanie przez najbliższe miesiące utrzymywać produkcję.
Mattel: Barbie na czele. Zabawkowy gigant w świecie dziecięcej fantazji
Firma Mattel jest jednym z największych producentów zabawek na świecie. Zajmuje się projektowaniem, produkcją i dystrybucją różnorodnych zabawek, gier i akcesoriów dla dzieci. Jest znana przede wszystkim ze swojej ikonicznej lalki Barbie, która stała się globalnym fenomenem od momentu jej wprowadzenia na rynek w 1959 r.
Oprócz Barbie Mattel ma w swoim portfolio wiele innych znanych i popularnych marek: Hot Wheels (zabawki związane z samochodami), Fisher-Price (zabawki dla niemowląt i małych dzieci), Monster High (lalki związane z postaciami z horroru) oraz Thomas & Friends (zabawki związane z pociągami).
To jednak lalki Barbie miały szczególny wpływ na historię kultury popularnej ciągu ostatnich dekad. Firma Mattel, stworzyła rozległe franczyzowe uniwersum, obejmujące książki, komiksy, gry wideo, seriale i filmy.
21 lipca premierę będzie miała pierwsza adaptacja „Barbie” z udziałem ludzkich postaci – Ryanem Goslingiem jako Kenem i Margot Robbie jako tytułową bohaterką. Mimo że wpływ produkcji na przychody firmy Mattel jest jeszcze nieznany, marka Barbie pozostaje stałym elementem w turbulentnych ostatnich dekadach firmy.
Przychody firmy Mattel spadły od 2013 r., jednak podczas lat pandemii nastąpiło odbicie. Marka Barbie utrzymywała się na stałym poziomie, a w 2021 r. osiągnęła najwyższe wartości sprzedaży od wielu lat.
Źródło: Statista, Mattel
Według danych Statista Market Insights przemysł lalek i pluszowych zabawek będzie generował ogromne przychody w 2023 r., z Chinami, Indiami i Stanami Zjednoczonymi jako największymi rynkami tego segmentu. W dużej mierze może być to spowodowane obecnym wzrostem popularności filmem o Barbie. Analityk Drew Crum szacuje, że spółka Mattel zwiększy swoje przychody ze sprzedaży między 450 a 550 mln USD.
Oczekiwany wzrost sprzedaży lalek Barbie może stanowić między 8,6 proc. a 10 proc. rocznych przychodów spółki, co otwiera możliwość uzyskania znacznego zastrzyku gotówki i zwiększenia długoterminowych zysków. Patrząc jednak na finanse spółki, średnia marża wynosi między 5 a 15 procent, co może być częściowo związane z wysokim poziomem zadłużenia do kapitału własnego wynoszącymi 1,2. Spółka nie ma jednak problemów ze spłatą bieżących zobowiązań, ponieważ wskaźnik płynności szybkiej wynosi 1,5. To oznacza, że może ona kontynuować swoją działalność przez co najmniej 1,5 roku, korzystając tylko z najbardziej płynnych środków.
Co sądzi Wall Street o cenie akcji Warner Bros. Discovery i Mattel?
Jak podaje portal Market Screener, spółka Warner Bros. Discovery posiada 27 rekomendacji, z czego przeważnie są to rekomendacje kupna. Średnia cena docelowa jest wyznaczona na poziomie 20,59 USD, czyli o 57 proc. wyżej od ostatniej ceny zamknięcia. Najwyższa cena docelowa znajduje się na poziomie 33 USD, a najniższa wynosi 10 USD.
Źródło: Conotoxia MT5, WarnerBros, Daily
Spółka Mattel ma 12 rekomendacji. I tu także przeważnie są to rekomendacje kupna. Średnia cena docelowa jest wyznaczona na poziomie 23,27 USD, czyli o 9,4 proc. wyżej od ostatniej ceny zamknięcia. Najwyższa cena docelowa znajduje się na poziomie 26 USD, a najniższa wynosi 18 USD.
Źródło: Conotoxia MT5, Mattel, Daily
Tak jak przedstawiliśmy, sukces filmu Barbie może różnie wpłynąć na obie spółki. Szczególnie wygranym zdaje się producent lalek Mattel. Jednak po globalnym spowolnieniu i odżywaniu gospodarek, zarówno Mattel jak i Warner Bros mogą mieć potencjał do wzrostów.
Grzegorz Dróżdż, CAI MPW, Analityk Rynków Finansowych Conotoxia Ltd. (usługa inwestycyjna Cinkciarz.pl)
Powyższa publikacja handlowa nie stanowi rekomendacji inwestycyjnej ani informacji rekomendującej lub sugerującej strategię inwestycyjną w rozumieniu Rozporządzenia (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. Została ona sporządzona w celach informacyjnych i nie powinna stanowić podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Ani autor opracowania, ani Conotoxia Ltd. nie ponoszą odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zawartych w niniejszej publikacji. Kopiowanie bądź powielanie niniejszego opracowania bez pisemnej zgody Conotoxia Ltd. jest zabronione.
Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiej utraty środków pieniężnych z powodu dźwigni finansowej. 73.02% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne w wyniku handlu kontraktami CFD u niniejszego dostawcy CFD. Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.